dinsdag, 12. mei 2015 - 10:56

'ABN benadeelt klanten met boeterente'

ABNAMRO
Foto: Archief EHF/ foto ter illustratie
Amsterdam

ABN berekent klanten onterecht te veel boeterente. Alleen mensen die klagen bij de bank krijgen tot nu toe hun teveel betaalde boete terug.

Dat zei Michiel Meijer, hoofd hypotheken van de bank, in het tv-programma Radar.

Narekenen

De vrouw uit de reportage heeft zelf heel lang bij een bank gewerkt. Zij heeft dergelijke berekeningen ook voor anderen gemaakt en wist dus precies hoe ze haar eigen boete moest berekenen. De boete die ze van ABN AMRO kreeg voorgeschoteld, viel echter vele malen hoger uit dan ze zelf had berekend. Pas nadat ze een officiële klacht indiende, gaf de bank haar gelijk en werd het bedrag dat ze te veel had betaald teruggestort.

Compensatie beloofd

ABN AMRO zegt in de uitzending van vanavond het hypotheekdossier te zullen doorlichten, en iedereen die een te hoge boete heeft betaald, te zullen compenseren. Klanten hoeven hier niets voor te doen.

Provincie:
Tag(s):