vrijdag, 8. mei 2015 - 11:31 Update: 08-05-2015 13:52

Fusie met UPC kost vooral Ziggo veel klanten

Fusie Ziggo met UPC kost tienduizenden aansluitingen
Amsterdam

Het eerste kwartaal na de fusie tussen UPC en Ziggo heeft de kabelaanbieder een flink aantal klanten gekost.

In de eerste drie maanden van dit jaar nam het aantal abonnementen af met 47.000 aansluitingen. Dit is vooral in het gebied van Ziggo.

Ziggo laat in een persbericht over de daling weten:  ‘Deze daling is het resultaat van de aanhoudende concurrentie in combinatie met een lagere verkoop en een hoger aantal opzeggingen veroorzaakt door de product- en netwerkharmonisatie die in maart werd afgerond’

Volgens RTL Z zijn de meeste klanten overgestapt naar KPN. Die liet het eerste kwartaal een groei van 35.000 breedband internetgebruikers zien. Daarnaast kwamen er 77.000 abonnees bij die interactieve televisie wilde.

Categorie:
Provincie: