donderdag, 21. april 2016 - 14:01 Update: 21-04-2016 15:24

'Veel klachten over telefoon bij politie'

'Veel klachten bij politie over nieuwe smartphone'
Foto: MV
Rotterdam

Agenten zijn niet tevreden over de nieuwe smartphone die zij hebben gekregen om tijdens hun werk te gebruiken. De Samsung Galaxy S5 heeft de oude BlackBerry vervangen en is uitgerukte met een speciale politie-app.

Met de app kunnen persoonsgegevens worden opgevraagd en heeft het al oude bonnenboekje vervangen. Een agent uit Rotterdam zegt tegenover het AD dat het toestel traag is en de batterij snel leeg is. ‘Wij krijgen een telefoon die eigenlijk al verouderd is. En dan zet de politie er ook nog eens een zwaarbeveiligd eigen systeem op. Dat trekt dit toestel slecht. Toen ik de telefoon net had, was de batterij al na een halve dienst leeg. Door allerlei trucjes uit te halen om energie te besparen, kan ik er nu net een dagdienst mee uitzitten.’

Met de app kan ook een foto gemaakt worden van een bekeuringsituatie. Dit werkt soms niet en maken agenten een foto met hun privé toestel, wat volgens Ronald Pronk van politievakbond ANPV niet wenselijk is. De bond heeft al veel klachten over de telefoon ontvangen. ‘Maar het is ontzettend vervelend als burgers denken dat een agent op straat staat te spelen met zijn mobieltje, terwijl dat absoluut niet het geval is.’

Categorie:
Provincie:
Blik op 112:
Tag(s):