woensdag, 28. september 2016 - 19:59

Team Max Verstappen niet blij over reclamerspot met nep-Max

Team Max Verstappen kwaad over reclamerspot met nep-Max

Supermarkt Picnic heeft zich de woede van het team van Jumbo-gezicht Max Verstappen op de hals gehaald met een reclamespotje over hun bezorgdienst.

Picnic heeft een reclamespot opgenomen met een Max look-a-like die op zijn dooie akkertje boodschappen rondbrengt. Volgens RTL Nieuws is het een parodie op de Jumbo bezorgdienst commercial met de echte Max Verstappen. De nep-Max is gehuld in een Redbull-racepak.

Het team van Max Vestappen laat aan het RTL Nieuws weten not amused te zijn. ‘We gaan op passende wijze actie ondernemen. We zijn het aan het onderzoeken en bespreken het met onze juridische afdeling. Er is oneigenlijk gebruikgemaakt van het beeldmerk van Max Verstappen en daar zijn wij niet blij mee.’

De eigenaar van Picnick laat aan RTL Boulevard weten: ‘Ik denk dat we een ludieke inhaker hebben gemaakt op de commercial van Jumbo. We vonden het grappig. En het lijkt mij duidelijk dat mensen zien dat het een inhaker is en dat ze dat onderscheid kunnen maken. We hadden een leuk idee, that’s it. We krijgen op Facebook veel grappige reacties, maar van een jurist van Verstappen heb ik nog niets gehoord.’