Door de vele en soms grote verstoringen waaronder NS te lijden had, zoals de stroomstoring in Noord Holland, kwam de klanttevredenheid over het hele jaar (74,8%) lager uit dan vorig jaar (75,8%). Ook hadden reizigers in het najaar vaker te maken met te drukke treinen. Reizigers waren wel op alle fronten meer tevreden over de service van het NS-personeel. Zo steeg het klantoordeel over informatie bij storingen van 78,9% (2014) naar 79,9% over afgelopen jaar.
In 2015 kwam 91% van de reizigers op het hoofdrailnet (excl. HSL) op tijd aan, d.w.z. binnen een marge van 5 minuten van hun geplande aankomsttijd, waarbij ze hun aansluitingen haalden en hun trein reed. In 2014 bedroeg deze zogeheten ‘reizigerspunctualiteit’ 92%. Op de Hogesnelheidslijn (HSL) was veel uitval van treinen (6,7%), onder meer de combinatie van nieuwe locomotieven en rijtuigen gaven daar kinderziektes met meer uitval van treinen tot gevolg.
Van Boxtel: 'Het afgelopen jaar was in meerdere opzichten een jaar van vallen en weer opstaan voor NS. De onregelmatigheden in Limburg zijn aanleiding geweest om maatregelen te nemen om de risicobeheersing op een hoger plan te tillen. Over de hele linie bleef de stiptheid van de treinen op ons druk bereden spoor op een hoog niveau en werd reizen met de trein veiliger, duurzamer en makkelijker.'