donderdag, 22. september 2016 - 13:54

FC Utrecht biedt luisterend oor tijdens ‘Week tegen de Eenzaamheid’

FC Utrecht biedt luisterend oor tijdens ‘Week tegen de Eenzaamheid’
Utrecht

De selectie van FC Utrecht waaiert in het kader van de ‘Week tegen de Eenzaamheid’ aankomende maandag 26 september uit over de provincie Utrecht. In tien verschillende gemeenten in de provincie geven de spelers van hoofdtrainer Erik ten Hag terug aan de gemeenschap door diverse instellingen en instanties te bezoeken die in rechtstreeks contact staan met ouderen. Op elke locatie worden unieke polaroids gemaakt en mooie anekdotes opgehaald.

In Vianen wordt om 14.30 uur afgetrapt met een persconferentie. In zorgcentrum Hof van Batenstein krijgen 100 ouderen de kans om vragen te stellen aan de selectie onder leiding van spreekstalmeester, FC Utrecht directeur Wilco van Schaik. Na de  ludieke aftrap zijn spelers nog te vinden aan de bingotafel, waarna er ook ruim de gelegenheid is voor foto’s en handtekeningen. Het verzorgingstehuis is niet zomaar gekozen; het wordt onder andere bewoond door Tonny van der Linden. De 83-jarige voormalig international scoorde in twaalf seizoenen 208 keer voor FC Utrecht-fusieclub DOS.

Gelijktijdig met de persconferentie in Vianen wordt in Woerden en IJsselstein een kickoff georganiseerd voor ‘Walking Football’. Bij de lokale voetbalclubs SC Woerden en IJFC komt een bonte verzameling van Oldstars en spelers van Jong FC Utrecht en FC Utrecht om de ouderen te activeren.

In totaal strekken de activiteiten van FC Utrecht maandag zich uit over tien gemeenten: Vianen, Bunnik [ovb], Maarssen, IJsselstein, Amersfoort, Utrecht, Nieuwegein, Zeist, Houten en Stichtse Vecht.

Week van de Eenzaamheid

De ‘Week van de Eenzaamheid’ start vandaag en is door FC Utrecht geadopteerd. Speciaal voor de gelegenheid krijgen 150  ouderen aanstaande zondag de kans om de wedstrijd tussen FC Utrecht en Sparta Rotterdam te bezoeken. De ouderen kunnen zich opmaken voor een mooi duel: niet alleen hebben 3000 seizoenkaarthouders de mogelijkheid gekregen een vriend gratis mee te nemen naar de FC, ook heeft rugsponsor Tele2 haar positie op het shirt afgestaan aan het Nationale Ouderenfonds. De selectie geeft hiermee de stichting letterlijk een steuntje in de rug.

Kloppend hart

De actie is op poten gezet door FC Utrecht vanuit de overtuiging dat FC Utrecht het kloppende hart is van de provincie. De maatschappelijke tak van de club streeft ernaar van Utrecht de meest vitale provincie van Nederland te maken. Hierbij richt het zich in de basis op twee doelgroepen: kinderen onder 12 jaar en oudere vanaf 60 jaar. Op deze manier wordt gebouwd aan een FC Utrecht Community: een gemeenschap van mensen met een gedeelde liefde voor voetbal en de club, met de bereidheid iets voor elkaar te doen.

Categorie:
Provincie: