woensdag, 21. september 2005 - 15:45

Meer WiFi HotZones in winkelcentra

Amsterdam

Op verzoek van Corio Nederland Retail B.V worden nog eens vijf winkel centra voorzien van een draadloze breedband internet. Deze internettoegang voor winkeliers en publiek wordt tot stand gebracht door middel van WiFi HotZones. Inmiddels zijn in Hoog Catharijne Utrecht,
<BR>Alexandrium I Rotterdam, City Plaza Nieuwegein, Stadshage Zwolle en Middenwaard Heerhugowaard alle winkels, horeca gelegenheden en publieke ruimten van WiFi dekking voorzien. In de nabije toekomst zullen nog 5 centra met WiFi Hotzones worden uitgerust.

Naast de internetdienst is de draadloze verbinding ook nog geschikt voor andere diensten: het netwerk is multi-service. De eerste voorbeelden zijn het actueel houden van de infotainment
plasmaschermen van aanbieder Screenchannel en de koppeling van bezoekerstelsystemen van het bedrijf Flucon. Andere mogelijkheden zijn onder meer alarmeringssystemen, draadloos betalingsverkeer, audiodistributie en 'Voice-over-IP'. Ook UltrAlert, het draadloze bewakingssysteem dat Enertel in samenwerking met Vodafone en HP introduceerde, werkt samen met de Enertel Wireless HotZones en zal in de komende maanden in het winkelcentrum Alexandrium worden gerealiseerd.

Lysander van der Sluis, manager new business van Corio: 'Wij willen de bezoekers van onze winkelcentra door middel van de Hotzones een extra dienst leveren. Zij kunnen door de aanleg van deze draadloze netwerken met hun laptop of handcomputer overal in het centrum internetten en hun e-mail uitlezen, zonder dat daarvoor nog een kabel nodig is. Voor onze huurders is dit interessant, aangezien ze hiermee tegen relatief lage kosten de beschikking krijgen over supersnel internet en een aantal andere nieuwe diensten.

Enertel Wireless was de enige die zowel voor consumenten, huurders als voor Corio zelf toepassingen met behulp van deze technieken snel en veilig kon bieden, vandaar dat wij voor hen hebben gekozen. Wij zijn immers altijd op zoek naar winnende combinaties waardoor de consument in onze centra langer verblijft, zich behaaglijk voelt en daardoor terugkomt. Winkelcentra die in ontwerp en beheer blijvend worden afgestemd op de veranderende wensen van de consument zullen in trek blijven, allereerst natuurlijk voor de klant en daardoor ook voor de winkelier.' ©BON
Provincie:
Tag(s):