zaterdag, 30. september 2006 - 12:55

'Blijf uit de buurt van de dode hoek'

Nijkerk

Minister Karla Peijs van Verkeer heeft vandaag in Nijkerk de nieuwe campagne 'Blijf uit de buurt van de dode hoek' gelanceerd. De campagne richt zich vooral op jongere verkeersdeelnemers in de leeftijd van 11 en 17 jaar zoals fietser en (brom)scooterrijders.

Wanneer een fietser naast een vrachtwagen staat bij een rood verkeerslicht, is deze voor de chauffeur niet te zien, ondanks de dode hoek spiegel. De campagne is er dan ook op gericht om de jonge verkeersdeelnemers hierop te wijzen.

Transportverzekeraar TVM is dan ook blij met de nieuwe campagne. ‘Fietsers en scooterrijders zijn altijd de zwakste verkeersdeelnemer, maar we moeten voorkomen dat bij dit
soort vaak ernstige ongevallen met veel persoonlijk leed, de transportsector alleen als schuldige wordt aangewezen’, aldus president-directeur Bos van de verzekeringsmaatschappij.
Provincie:
Tag(s):