dinsdag, 20. juni 2006 - 15:13

Philips ziet kansen op de ‘navigatiemarkt’

Amsterdam/Eindhoven

Philips denkt ook een graantje mee te kunnen pikken op de nog steeds snelgroeiende navigatiemarkt en komt daarom in september met een eerste model van een aantal draagbare navigatiesystemen voor in de auto. In oktober volgen er nog 2 modellen. Philips heeft dit dinsdag bekendgemaakt.

Toch is Philips in eerste instantie enigszins behouden en zal daarom eerst met het navigatie-systeem een ‘try-out’ uitvoeren in de Benelux, Frankrijk en Duitsland. Het elektronicaconcern wil toch eerst kijken of het systeem zal ‘aanslaan’ op een steeds voller wordende markt met inmiddels vele aanbieders.

Het apparaat is plat en licht en moet zich met name met deze eigenschappen gaan onderscheiden ten opzichte van de bestaande navigatie-systemen. Het is daarom ook makkelijk mee te nemen uit de auto en te gebruiken in de stad i.p.v. een papieren kaart.

Het eerste goedkoopste model zal 399 euro gaan kosten en voor het eerste duurste model moet 599 euro worden neergeteld. Navteq, een voormalig dochterbedrijf van Philips, zal de elektronische kaarten gaan leveren.
Categorie:
Tag(s):