woensdag, 7. juni 2006 - 15:41

Pjedro verkoopt meer met oranje

Uithoorn

Straatkrant-verkoper Pjedro kan zijn geluk niet op nu het nieuwste nummer van Straatmagazine in het oranje is verschenen. Door het interview met Johnny Rep, gaat de verkoop in een winkelcentrum in Uithoorn een stuk beter. Met een brede glimlach en een mooie oranje ‘zonnescherm’ op zijn hoofd komt Pjedro de dag wel door.

De oorspronkelijke opzet van een daklozenkrant is in 1989 tot stand gekomen in New York. In 1991 werd het concept in Europa geïntroduceerd, met de oprichting van "The Big Issue". Een straatkrant die nu zo'n grote oplage en verspreidingsgebied heeft, dat het bedrijfsleven er ondermeer personeelsadvertenties in plaatst. Drie jaar later verscheen in Utrecht de eerste Nederlandse straatkrant. Andere steden als Amsterdam, Den Haag en Rotterdam volgden niet lang daarna. In augustus 1999 werd in Leiden de eerste editie van STRAATmagazine Leiden "op de markt gebracht".
Provincie:
Tag(s):