vrijdag, 9. juni 2006 - 9:39

Self Service vertrekhal Schiphol

Schiphol

KLM en Schiphol Group hebben vrijdagmorgen de eerste volledig self service ingerichte vertrekhal van Europa officieel geopend. Na een verbouwing van drie jaar en een investering van enkele tientallen miljoenen euro is vertrekhal 2 voor de afhandeling van KLM en SkyTeampartners op Amsterdam Schiphol Airport gemoderniseerd en de incheckcapaciteit met 66 procent uitgebreid. Hierdoor zijn de KLM-passagiers in staat nog sneller in te checken en daardoor tijd te besparen.

De opening werd verricht door Peter Hartman, plaatsvervangend president-directeur van KLM, en Ad Rutten, Chief Operating Officer van Schiphol Group.

In de nieuwe vertrekhal kunnen KLM-passagiers via één van de zestig selfservice automaten inchecken en hun bagage afgeven bij een van de 56 bagage-afgiftepunten.

“KLM is de eerste maatschappij binnen Europa die het inchecken volledig self service heeft gemaakt. Onze klanten willen een gemakkelijk, efficiënt en snel grondproces en de vernieuwde Vertrekhal 2 voldoet daar ruimschoots aan�, aldus Peter Hartman bij de opening.

Volgens hem is het wel belangrijk dat naast een snel en efficiënt incheckproces ook wordt gewerkt aan een snelle paspoortcontrole. “Wij zien dat de wachttijden voor de grenspassage meer en meer toenemen en gezien de verwachte passagiersgroei in de komende jaren, moeten we voorkomen dat dit een bottleneck wordt.�

Ad Rutten: “Wij investeren als luchthaven veel in technologische vernieuwingen in het reisproces. Self service check-in is daar een goed voorbeeld van. We zijn er trots op dat vertrekhal 2, waar de KLM de afhandeling doet, vandaag dan ook officieel in gebruik wordt genomen.�

Overigens hebben passagiers nog meer tijdwinst wanneer ze online inchecken via www.klm.nl. Dat kan binnen 30 uur voor vertrek (24 uur voor USA).
Categorie:
Tag(s):