maandag, 23. oktober 2006 - 14:49

Waardering treinreizigers op hoogste niveau sinds 2000

Utrecht

De waardering van klanten over de prestaties van NS was in het 3e kwartaal van 2006 op het hoogste niveau sinds 2000. 71% van de reizigers gaf als algemeen oordeel een 7 of hoger aan de dienstverlening van NS. Vorig jaar was dat 68% in hetzelfde kwartaal. De hoge waardering geldt voor de meeste aspecten van de dienstverlening.

De klanten oordeelden afgelopen kwartaal opnieuw positiever over de sociale veiligheid van het reizen per trein dan vorig jaar: een stijging van 72% naar 75%. Ditzelfde geldt voor de klantwaardering over op tijd rijden van de treinen: hierbij steeg het aantal klanten dat een 7 of hoger gaf van 42% naar 44%. In beide gevallen de hoogste score in de afgelopen 6 jaar. NS Directeur Bert Meerstadt: “We zijn verheugd dat we
dit hoge niveau hebben bereikt en zullen er alles aan doen voor onze klanten om deze lijn voort te zetten. Alleen de waardering voor de klantgerichtheid van ons personeel laat nog geen structurele verbetering zien in de periode 2000-2006. Dit is voor ons een speerpunt, waar wij extra aandacht aan besteden.�
Provincie:
Tag(s):