vrijdag, 24. februari 2006 - 17:30

Winkelconcept Eye Wisch inspireert consumenten

Soesterberg

Kwaliteitsopticien Eye Wish introduceert een uniek winkelconcept waarin consumenten geïnspireerd worden door vormen, beelden, merken en kleuren. Het gerestylede interieur geeft consumenten een winkelbeleving die uniek is binnen de optiekbranche. Consumenten zijn het drukke winkelbeeld meer dan zat en gaan op zoek naar persoonlijke aandacht.

Uit onderzoek van Popai, het instituut voor Winkelcommunicatie, blijkt dat consumenten op zoek zijn naar intimiteit. Consumenten zien shoppen als een vorm van ontspanning, waar alles draait om plezier en persoonlijke aandacht. Kwaliteitsopticien Eye Wish speelt met haar nieuwe winkelconcept in op deze maatschappelijke trend. Berith de Haan, persvoorlichtster van Eye Wish: 'Eye Wish is een modebewuste opticien waar het niet alleen draait om goed zien, maar ook om er goed uitzien. We doen er dan ook alles aan om de match met het uiterlijk zo optimaal mogelijk te maken. Een persoonlijk tintje is hierbij belangrijk, want elke consument is anders. De nieuwe winkelinrichting zorgt ervoor dat de consument zich thuis voelt, maar ook dat hij geïnspireerd en gemotiveerd wordt.'

Het nieuwe winkelconcept bestaat uit een aantal losse elementen, die samen een positieve houding creëren bij klanten door emotie, merkbeleving en warmte toe te voegen aan het winkelbeeld.

Bij binnenkomst maakt de consument als eerste kennis met de thematische signing boven de brillenrekken. De monturen zijn onderverdeeld in verschillende categorieën; men, women, fashion en sun & sport. De signing helpt consumenten bij hun keuze, maar zorgt ook voor gemak. De favoriete bril is door de duidelijke bewegwijzering namelijk snel gevonden.

Aangezien een bril een belangrijk onderdeel is van het uiterlijk, is de juiste brilkeuze essentieel. Via de Wall of Fashion kan de consument inspiratie opdoen. Toonaangevende merken zoals Calvin Klein, Björn Borg en Mart Visser presenteren hier hun topmonturen. De klant kiest het merk waarmee hij zich identificeert en laat zich inspireren door de geadviseerde monturen. De Wall of Fashion wisselt regelmatig zodat consumenten altijd op de hoogte zijn van de laatste modetrends.

Bij de kassa vindt de Eye Wish klant geen opdringerige last minute aanbiedingen, maar een last minute experience. De klant wordt getrakteerd op een ware sensatie voor het oog.
Categorie:
Tag(s):