dinsdag, 27. maart 2007 - 17:05

Limburg behaalt 2e plek op binnenlandse vakantiemarkt

Herkenbosch

Limburg heeft in 2006 de tweede positie veroverd op de binnenlandse vakantiemarkt. Hiermee is de doelstelling in het coalitieakkoord van de provincie bereikt dat Limburg van de derde plaats in 2002 stijgt wat betreft het aantal vakantieovernachtingen naar de tweede plaats. Dit heeft gedeputeerde martin Eurlings dinsdag bekend gemaakt tijdens de Conferentie Toerisme 2007 in Kasteel Daelenbroeck.

Het aantal vakanties in Limburg steeg met 7% tot 2.164.000 en het aantal vakantieovernachtingen met 4% tot 10.858.000. Hiermee heroverde Limburg de tweede plek op de binnenlandse vakantiemarkt na deze in 2005 aan Brabant te hebben afgestaan. Het marktaandeel van Limburg op de binnenlandse vakantiemarkt is hiermee gegroeid tot 12,2%. Hiermee heeft Limburg het grootste marktaandeel bereikt sinds de Provincie Limburg deelneemt aan het Continu Vakantie Onderzoek.

Ook lukt het steeds beter om de actieve senior naar Limburg te bereiken voor een vakantie in Limburg. Het aantal vakanties van senioren in de leeftijd 55-64 jaar is gestegen met 39% ten opzichte van 2005.

In 2006 brachten Nederlanders 17,8 miljoen vakanties door in eigen land, 3% meer dan in 2005. Hierbij werden 98,3 miljoen overnachtingen gemaakt, eveneens 3% meer dan in 2005.
Provincie:
Tag(s):