woensdag, 17. januari 2007 - 11:47

Reizigers kunnen online beklag doen over Arriva

Groningen

Een groep ontevreden reizigers heeft onlangs de website www.arriveertniet.nl geopend. Hierop kunnen medereizigers hun beklag doen over de slechte dienstverlening van openbaar vervoerder Arriva. De website heeft als doel de vele vertragingen en het grote aantal uitgevallen diensten in kaart te brengen. De verzamelde gegevens bied Arriveertniet.nl aan bij zowel Arriva alsmede de opdrachtgevers, de verantwoordelijke provincies.

Aanleiding voor de actie is de frequentie waarin bussen van Arriva te laat komen of zelfs niet arriveren. Sinds de nieuwe dienstregeling op 1 januari 2007 is ingegaan is er geen verbetering waargenomen, sterker nog de vertragingen lijken zich meer en meer op te stapelen. Op de website zijn in de eerste week al meer dan 200 minuten aan vertraging gemeld. Ook vielen er al 22 diensten uit.

Onlangs nam de vervoerder nog de concessie in Dordrecht over van StadsVervoer Dordrecht. Sinds het busvervoer in handen is van Arriva rijden de bussen onregelmatig. Chauffeurs hebben al aangegeven zich te schamen en geven de directie van Arriva de schuld voor het hanteren van een te krappe dienstregeling.
Provincie:
Tag(s):