dinsdag, 25. december 2007 - 22:29

Sisi uit de kraan blijkt grap

Amsterdam

De afgelopen weken verbaasde fruitdrankmerk SiSi het hele land met een opmerkelijke innovatie. Begin 2008 zou het voor bijna heel Nederland mogelijk zijn: SiSi uit de keukenkraan! Deze week geeft SiSi toe: SiSi uit de kraan is een strak geregisseerde grap. Met de grap wil SiSi laten zien dat humor centraal staat in de communicatie van het merk. Onder de noemer 'HiHi met SiSi' gaat SiSi kinderen stimuleren om zelf met humor in de weer te gaan.

Volgens sisiuitdekraan.nl was een aansluiting nog niet overal mogelijk. Op de site konden consumenten een 'postcode check' doen om te zien of de waterdruk en kwaliteit van het water in hun regio voldoen aan de eisen. Er blijkt flink wat animo voor SiSi uit de kraan te zijn: bijna 35.000 mensen deden de check.

Met deze vervroegde 1 aprilgrap benadrukt SiSi het belang van humor. Een woordvoerder: "Humor relativeert lekker, er gebeuren immers al zoveel serieuze dingen om ons heen. Af en toe keihard lachen is toch het lekkerste wat er is? En hoe konden we dat standpunt beter bewijzen dan door zelf een grote grap uit te halen? We hebben er erg veel lol om gehad. Het stond in kranten, was op de radio en het internet staat er nog vol mee, zelfs in het buitenland!"

De vijf mensen die via een tell-a-friend e-mail de meeste vrienden
attendeerden op een (fictieve) innovatie, winnen een jaar gratis SiSi. "Want," zegt de woordvoerder: "echte fans moeten we ten slotte wel belonen."
Categorie:
Tag(s):