vrijdag, 11. april 2008 - 9:03

‘Heerlijk Noord-Holland’

Haarlem

Op zaterdag 19 april 2008 lanceert de provincie Noord-Holland het nieuwe thema van haar campagne noordhollandsegrond: ‘Heerlijk Noord-Holland’. Noord-Holland blijft hiermee voortrekker op het gebied van stimulering en promotie van biologische en streekgebonden landbouw. De campagne loopt tot en met december 2011.

De lancering van het nieuwe thema valt samen met de start van de ‘Zaaiweek van Heerlijk Noord-Holland’, tijdens de ‘Verse Voorjaar’ streekmarkt op het Olympiaplein in Amsterdam. Jaap Bond, gedeputeerde van Landbouw en Visserij verricht om 11.00 uur de aftrap.

De ‘Heerlijk Noord-Holland’ mobiele kookstudio vormt het hart van de voorjaarsmarkt. Topkok Caspar Bürgi zorgt er voor smaakrijke hapjes met regionale ingrediënten en het Heerlijk Noord-Holland team geeft bezoekers informatie over de voordelen van biologisch, seizoens- en streekgebonden consumeren.

Heerlijk Noord-Holland lentemenu
Ruim tachtig restaurants verspreid door de hele provincie bieden een ‘Heerlijk Noord-Holland Lentemenu’, bereid met het allerbeste van het regionale platteland. Zorginstelling Cordaan sluit op 24 april aan met een speciale ‘Bio-themadag’ in De Kastanjehof in Amsterdam Oost.

Op zondag 27 april kunnen bezoekers aan de Bijenkorf in de hoofdstad genieten van de streekspecialiteiten van de hand van tv-kok Caspar Bürgi. Een aantal Amsterdamse basisscholen gebruikt de Zaaiweek om aandacht te geven aan gezond en regionaal eten op school.

Noord-Hollands Wielerweekend
Het einde van de Zaaiweek valt samen met het Noord-Hollands Wielerweekend, Deelnemers aan de toertocht op zaterdag 26 april worden door het team van Heerlijk Noord-Holland getrakteerd op biologisch lekkers van eigen Noord-Hollandse bodem.

Wat je dichtbij haalt, is lekker
Twee smaakmakende campagnes in Noord-Holland vinden elkaar in de verkiezing van de lekkerste streekproducten van Noord-Holland. Tot 13 mei a.s. kan heel Noord-Holland stemmen op zijn favoriete streekproduct.

Van bijzondere schapenkaas uit Ransdorp, Beemster appelsap tot en met Duindoornmosterd van Texel; Noord-Holland biedt een rijk arsenaal aan producten die het motto van de campagne illustreren: ‘Wat je dichtbij haalt, is lekker!
Provincie:
Tag(s):