maandag, 17. november 2008 - 18:23

Britannia

Vlissingen

Maar weinig wethouders hebben zelf hotelketens benaderd voor dat 'unieke plekje op de Vlissingse boulevard'.Ze vertrouwden op wat Loostad hen voorhield: dat er geen gegadigde voor Britannia te vinden was.

"Het gaat zeker over Britannia?", vraagt de woordvoerder van Golden Tulip, als hem gevraagd wordt of zijn werkgever al eens heeft gekeken naar uitbreiding in Vlissingen. Hij verwijst naar het hoofdkantoor in het Zwisterse Lausanne. Nee, schrijft het hoofd voorlichting vervolgens.

"Mister Kennedie, onze president, is niet in contact met Loostad." Verder wil Sione Götte er niet op in gaan. Jurian Schouwe van NH Hotels wel. Hij heeft Britannia 'al eens aangeboden gekregen', maar het hotel past niet bij zijn bedrijfsprofiel. "Wij richten ons meer op de zakelijke reiziger. Hotel Britannia zal grotendeels afhankelijk zijn van de toeristische markt." Dat geldt ook voor Best Western.

"Toevallig zijn wij er enkele weken geleden over benaderd door een vastgoedbedrijf", laat Wytse van den Berg weten. "Maar wij zijn niet actief op zoek naar een hotel in Vlissingen." Bilderberg evenmin. En daar laat woordvoerder Lilian Mulder het bij. Albert Roebersen van Accor Hotels is langer van stof. Maar ook die ziet het niet zitten.

"Vlissingen zit niet in onze strategische planning voor ontwikkeling in eigen beheer. Voor franchise contracten zijn we graag bereid mee te denken. Tot op heden hebben we echter niets mogen vernemen
Provincie:
Tag(s):