dinsdag, 23. december 2008 - 16:13

De populaire website GeenStijl wil een publieke omroep beginnen

Amsterdam

De populaire website GeenStijl wil een publieke omroep beginnen.
‘Waarom? Gewoon, omdat het kan! En omdat wij ook wel eens een greep willen doen in de 500 miljoen die jaarlijks over de slagboom van het Mediapark wordt gekieperd’, aldus directeur Dominique Weesie dinsdag.

GeenStijl is van mening dat in het huidige publieke bestel een grote groep mensen niet wordt bediend. Daarvoor heeft de populaire website besloten de Publieke Omroep Weldenkend Nederland En Dergelijke (POWNED) op te richten, Powned is een bekend begrip op GeenStijl.

Voor 1 april (geen grap) moet GeenStijl minstens 50.000 leden zien binnen te halen om voor de omroepstatus in aanmerking te komen. De nieuwe leden moeten ieder, zoals wettelijk bepaald, 5,76 euro op jaarbasis neertellen. Mocht de website het aantal leden niet halen, dan verzekeren zij ieder lid zijn of haar centjes terug te storten, inclusief een kwartje rente. Dat is een rendement van 4,2 procent.
Categorie:
Tag(s):