woensdag, 23. januari 2008 - 14:17

Kapelle in top 5 voortgangsmonitor invoering Digitaal KlantDossier

Kapelle

Gemeenten, CWI en UWV moeten sinds 1 januari 2008 hun klantgegevens digitaal aan het inlichtingen bureau verschaffen. Dit gebeurt via het zogenaamde Digitaal KlantDossier, via dit DKD kunnen klanten, medewerkers van CWI, UWV en de gemeenten de klantgegevens elektronisch raadplegen en gebruiken.

In juni 2006 is de gemeente Kapelle gestart met het digitaliseren van haar werkprocessen en de contactlegging met de burgers. De invoering van de DKD is hiervan een onderdeel. Deze operatie werd landelijk ondersteund door het coördinatiepunt ICT Gemeenten.
Met een landelijke voortgangsmonitor wordt bijgehouden hoever de gemeenten zijn met de invoering van het DKD. In de newsbox van week 3 van operatie DKD staat de gemeente Kapelle op een gedeelde 2e plaats van de top 5, als relatief kleine gemeente een prestatie waarop we trots zijn. Inmiddels zijn alle klanten schriftelijk geïnformeerd over de werking van het DKD en de wijze waarop zij kunnen kennisnemen van hun gegevens via www.werk.nl
Provincie:
Tag(s):