dinsdag, 23. september 2008 - 7:15

'Zwart gat' laat e-mail verdwijnen

Amsterdam

SpamExperts waarschuwt alle domeinhouders die in het verleden een domeinnaam via KPN-dochters hebben geregistreerd en deze later ergens anders hebben ondergebracht, voor het mogelijk verdwijnen van e-mail. Door een onjuiste afhandeling van domeinopzeggingen komt het voor dat de domeinnaam, ondanks de opzegging, wel in het netwerk aanwezig blijft. E-mail die naar deze domeinnaam wordt gestuurd, lijkt vervolgens in het niets te verdwijnen.

"Wij ontvingen echter met regelmaat vragen van internetproviders die gebruik maken van onze SpamExperts Domain anti-spamdienst, over e-mail die niet aankwam bij de ontvanger. Bij navraag bleek het in alle gevallen te gaan om domeinnamen die in het verleden door een KPN-dochter zijn beheerd. Na telefonisch contact met KPN, werd door de technische afdeling het probleem bevestigd en voor de opgegeven domeinnamen binnen twee werkdagen verholpen. Ondanks dat we dit enkele maanden geleden al aan KPN hebben gemeld, met het verzoek om hier intern goed naar te kijken, is er tot op heden geen merkbare oplossing voor gevonden. Het is onduidelijk hoeveel e-mail, dagelijks verzonden uit het KPN-netwerk, in dit gat verdwijnt.", aldus Dreas van Donselaar namens SpamExperts BV.

SpamExperts BV raadt KPN-gebruikers aan er op bedacht te zijn dat niet altijd een waarschuwing wordt teruggestuurd wanneer uitgaande email in bovengenoemde situatie niet aankomt.
Categorie:
Tag(s):