maandag, 30. maart 2009 - 17:06

'Don't Blow And Drive'

Middelburg

Vrijdag aanstaande, 3 april, start de euregionale campagne 'Don't Blow And Drive'. De meertalige campagne wijst Nederlandse, Belgische en Franse coffeeshopbezoekers op de risico's van autorijden onder invloed van softdrugs.

Meer dan de helft van de duizenden Nederlanders, Belgen en Fransen die de Zeeuwse coffeeshops bezoeken rijdt onder invloed van cannabis terug naar de eigen woonplaats. Deze situatie verontrustte de burgemeesters van de grensgemeenten.

Onder impuls van gouverneur Denys zijn het Euregionaal Veiligheidsoverleg Scheldemond en de Euregio Scheldemond daarop een grensoverschrijdend project gestart.

De campagne van het Regionaal Orgaan Verkeersveiligheid Zeeland (ROVZ) in samenwerking met het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid (BIVV) is financieel mogelijk gemaakt door het Scheldemondfonds, de provincies Oost-Vlaanderen en Zeeland en de gemeente Terneuzen.
Provincie:
Tag(s):