woensdag, 25. maart 2009 - 21:24

Extra impuls voor Drentse marketing

Assen

Gedeputeerde staten van Drenthe stellen voor een miljoen euro extra beschikbaar te stellen aan de stichting Marketing Drenthe voor een intensivering van de marketing- en promotieactiviteiten. Dit voorstel sluit aan bij het verzoek vanuit provinciale staten, die hebben aangegeven meer recreatie en toerisme te willen opnemen in de provinciale versnellingsagenda. Deze agenda hebben GS onlangs opgesteld om een bijdrage te leveren aan het verminderen van de negatieve gevolgen van de financiële en economische crisis waarin het land verkeert.

Het grootste deel van het extra geld zal worden besteed aan een intensivering van de reclamecampagne over Drenthe op de landelijke televisiezenders Nederland 1, 2 en 3 en RTL en ondersteunende advertenties in landelijke magazines. De bedoeling is meer toeristen te bewegen hun vakantie in Drenthe door te brengen of de provincie te bezoeken. Behalve de toeristische en recreatieve sector kunnen ook andere ondernemers in Drenthe daarvan profiteren. De landelijke mediacampagne met een aansprekende commercial is vlak voor de zomer in 2008 voor het eerst uitgezonden. Uit een representatief onderzoek over het afgelopen jaar blijkt dat de commercial bovengemiddeld goed scoort.

Onder de titel ‘Drenthe doet wat met je!’ heeft de stichting Marketing Drenthe het plan ontwikkeld het aantal uitzendingen van de commercial uit te breiden. Vorig jaar is de commercial twee keer drie weken uitgezonden in de maanden juni en oktober. De bedoeling is dit aantal te verdubbelen. Dat betekent dat nu in april, juni, september en november de kijker wordt opgeroepen de provincie Drenthe te bezoeken.

Verder wordt een actie ontwikkeld om met ‘kunst en landschap’ het beeld van Drenthe meer divers te maken.
Provincie:
Tag(s):