zondag, 15. februari 2009 - 22:20

Gemeente Hoogeveen maakt het de inwoners makkelijker

Hoogeveen

Inwoners van de gemeente Hoogeveen kunnen nu vanuit huis via internet een afspraak maken voor een bezoek aan het gemeentehuis. Ook is het mogelijk om vanuit huis de aanvraag van uittreksels te regelen.
De gemeente Hoogeveen streeft naar optimale dienstverlening aan de inwoners. Dit zijn weer voorbeelden van verbeteringen die ervoor zorgen dat inwoners vlot zaken kunnen doen met de gemeente.

Inwoners kunnen via de website van de gemeente Hoogeveen – www.hoogeveen.nl - een afspraak maken. Deze mogelijkheid geldt voor 27 verschillende producten van Burgerzaken en Vergunningen.
Via de knop ‘afspraak maken’ in de digitale Gemeentewinkel is mogelijk het onderwerp, bijvoorbeeld een paspoort, en de gewenste datum en tijd voor de afspraak selecteren.
Een handige service hierbij is dat direct wordt aangegeven welke documenten bij de afspraak nodig zijn.

Voor het aanvragen van diverse Uittreksels Burgerlijke Stand en Uittreksels uit de Gemeentelijk Basis Administratie hoeven inwoners van de gemeente Hoogeveen de deur niet meer uit. Deze aanvraag kan vanuit huis gedaan en betaald worden, waarna de gemeente het uittreksel per post toestuurt aan de aanvrager.

De gemeente Hoogeveen werkt volop aan de verbetering van de dienstverlening. Digitaal ‘zaken doen’ met de gemeente is daarbij een belangrijk onderwerp. De digitale Gemeentewinkel van de gemeente is niet nieuw, maar de mogelijkheden ervan worden steeds meer uitgebreid.
Provincie:
Tag(s):