donderdag, 7. mei 2009 - 15:40

Honda grootste hybridemerk op de Nederlandse markt

De Honda Civic Hybrid verkopen zijn in de eerste vier maanden van 2009 weer aanzienlijk gestegen. Met een verkoopaantal van ruim 2800 stuks is Honda het grootste hybridemerk op de Nederlandse markt.

Tel daarbij nog eens op de verkopen van Honda’s nieuwste hybride, de Insight, en Honda toont een verkoopcijfer van bijna 3.000 stuks en is hiermee de best verkochte hybride in Nederland.

Dit ondanks een sterk dalende markt t/m april 2009 van bijna 25 procent. Honda verkocht in deze periode ruim 21 procent meer ten opzichte van dezelfde periode vorige jaar en is het merk met het hoogste stijgingspercentage.

Honda heeft een leidende positie in de auto-industrie als het gaat om ontwikkeling van schonere en zuinigere motoren, zoals al te zien was aan de originele Honda Insight Hybrid uit 1999. Honda zet de komende jaren in op een verkoop meer dan 500.000 hybridevoertuigen per jaar. Na de introductie van de nieuwe Honda Insight Hybrid volgen nog een nieuw model gebaseerd op de CRZ-concept en een hybrideversie van de Honda Jazz. Honda verwacht dit jaar 8.000 hybrides te verkopen in Nederland.
Categorie:
Tag(s):