Het vervangen van de ballast gebeurt gemiddeld eens in de twintig jaar en is nodig om het spoor veilig te houden. Op een goed ballastbed liggen de sporen stabiel en recht, zodat treinen er veilig overheen kunnen rijden. Verder vinden er ook werkzaamheden plaats aan de bovenleiding.
Omwonenden kunnen mogelijk hinder ondervinden van de werkzaamheden. Te denken valt aan
· ronkende motoren van machines, vrachtwagens of kranen
· het laden en lossen door werktreinen
· bouwverlichting
· langere wachttijden bij spoorwegovergangen
· omleidingroutes
In totaal wordt er dit jaar in Zeeland negen weekenden aan het spoor gewerkt. Vijf in maart en april en vier weekenden in het najaar.
Gedurende die werkzaamheden is er op de delen van de Zeeuwse lijn geen treinverkeer mogelijk. De planning is tot stand gekomen in onderling overleg tussen vervoerders en ProRail in samenspraak met de provincie Zeeland. Partijen zijn van mening dat op deze manier de minste overlast wordt veroorzaakt.
woensdag, 11. maart 2009 - 8:25
ProRail start werkzaamheden aan Zeeuwse lijn
Zaterdag 14 maart om 01:00 uur vervolgt ProRail haar werkzaamheden aan de Zeeuwse lijn.Dan wordt tussen Arnemuiden en Lewedorp over een lengte van anderhalve kilometer de ballast (spoorgrind) vervangen. In verband met deze werkzaamheden is er geen treinverkeer mogelijk tussen Vlissingen en Goes. De NS zet bussen in.
Provincie:
Tag(s):