Televisiepresentator De Leeuw is nauw betrokken geweest bij de ontwikkeling van het spel. Dit blijkt onder andere uit de vormgeving en spelregels, die geïnspireerd zijn op zijn favoriete eten: gefrituurde snacks. Over een spoor van ketchup en mayonaise loopt je bitterbal naar de finish. Wie onderweg de meeste snacks verzamelt middels opdrachten, is de winnaar. Ook in de opdrachten is de hand van De Leeuw te herkennen.
Emile Kalis, directeur van Identity Games: 'Paul wilde graag een spel maken waaraan je met zijn allen plezier kunt beleven, máár je moet elkaar ook flink kunnen zieken. Nu we deze prijs gewonnen hebben, blijkt dat het Nederlandse publiek daar ook van houdt.'
Naast de rondes 'Candlelight' en 'Kennis', die samen met de ronde 'Truth or Dare' op de door Paul opgenomen dvd staan, komen in OnvoorSPELbaar de onderdelen 'Mijn wens is...', 'Bel & Zing', 'Blind tekenen', 'Interview' en 'Typetjes' aan bod. OnvoorSPELbaar is na De Lama's het tweede spel dat de Rotterdamse spellenmaker Identity Games in samenwerking met een televisiepersoonlijkheid heeft ontwikkeld.
woensdag, 4. november 2009 - 21:29
Spel van Paul de Leeuw spel van het jaar 2009
Amsterdam
Het spel van Paul de Leeuw, OnvoorSPELbaar is uitgeroepen tot Speelgoed van het Jaar 2009. Het Nederlandse publiek koos het bordspel, dat door Identity Games ontwikkeld is in samenwerking met de televisiepersoonlijkheid en E.V.A. Media, als winnaar in de categorie 12 jaar en ouder.
Categorie:
Tag(s):