zaterdag, 18. april 2009 - 9:27

Waardering klanten NS opnieuw gestegen

Utrecht

Het eerste kwartaal van 2009 laat opnieuw een stijging zien in het oordeel van de klanten over de dienstverlening van NS ten opzichte van een jaar geleden. 77% van de treinreizigers gaf een 7 of hoger aan NS (dit was 75% in het 1e kwartaal 2008). Vooral de kwaliteitsaspecten op het gebied van service zijn vooruitgegaan.

92% van de treinen kwam binnen 5 minuten aan; dat was 93,8% in 2008. Een belangrijke oorzaak was de ontsporing van een goederentrein bij Vleuten, waardoor er een week lang op een van de drukste baanvakken van het spoorwegnet nauwelijks treinen konden rijden.

Treinreizigers waren in het eerste kwartaal beter te spreken over informatie bij ontregelingen en over de klantgerichtheid van het personeel. Respectievelijk 56% en 62% van de klanten gaf een
7 of hoger, in beide gevallen een stijging van 2% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Ook over sociale veiligheid oordeelden reizigers positiever: 78% gaf hiervoor een ruime voldoende of hoger (vorig jaar 77%).
Provincie:
Tag(s):