zondag, 17. oktober 2010 - 16:22

Rover: 'Groei is uit de klanttevredenheid NS'

Utrecht

De klanttevredenheid van NS-reizigers is voor het derde achtereenvolgende
kwartaal lager dan een jaar eerder. Dat blijkt uit het
klanttevredenheidsonderzoek onder NS-reizigers, dat wordt uitgevoerd voor
NS, consumentenorganisaties en ministerie.

58% van de reizigers was tevreden over het op tijd rijden van de treinen (cijfer 7 of meer), tegen 60% in het derde kwartaal van 2009. Ook over de beschikbaarheid van een zitplaats en de klantgerichtheid van het personeel waren de treinpassagiers wat minder tevreden dan een jaar geleden.

NS deed het in de ogen van de klant wel beter dan in het voorafgaande
kwartaal, maar die seizoensschommeling zien we ieder jaar. Het algemene
klantoordeel over het reizen met NS volgt dezelfde lijnen: 78% tevreden
reizigers, tegen 76% in het vorige kwartaal en 79% in het derde kwartaal
van 2009.
Provincie:
Tag(s):