maandag, 30. mei 2011 - 9:12 Update: 08-07-2014 0:31

Kabelaanbieder Ziggo wil dat kijkers reclame blijven zien

Amsterdam

Kabelaanbieder Ziggo wil dat de kijker in de toekomst verplicht reclameblokken bekijkt. Nu kunnen klanten nog de reclameblokken doorspoelen wanneer ze een programma opnemen op een HD recorder, maar daar wil de kabelaar vanaf.

Marcel Nijhoff, lid van raad van bestuur van Ziggo, zegt tegenover Emerce: ‘De steeds langere reclameblokken kunnen bij het terugkijken makkelijk worden weggezapt en op de lange duur kan dat de omroepen flink wat inkomsten gaan kosten. Wij overwegen dan ook om kijkers voortaan verplicht reclame voor te zetten, die ze niet kunnen onderbreken.’

Zogenoemde preroll reclame is al enige tijd bekend van YouTube en Uitzending Gemist, maar de mogelijkheid was er nog niet bij het terugkijken van programma’s op de harde schijf recorder. Ziggo heeft de mogelijkheid overigens nog niet doorgesproken met de reclame-exploitanten, zoals de STER en RTL. Zij zouden de advertenties uiteindelijk moeten verkopen. Ziggo is niet van plan om zelf reclame in te kopen.
Categorie:
Tag(s):