dinsdag, 2. augustus 2011 - 17:29

Museumpark Orientalis werft fondsen via sociale media

Berg en Dal

Per 1 augustus 2011 is Museumpark Orientalis gestart met fondsenwerving via de sociale media.

Orientalis wil op deze manier geld inzamelen voor een aantal projecten die zij in 2012 gerealiseerd wil hebben. In het voorjaar 2012 moet het hele park weer voor het publiek opengaan. Museumpark Orientalis is het eerste museum in Nederland dat via sociale media aan crowdfunding doet.

Bezoekers van de donatiesite kunnen een project kiezen waarvoor zij zelf een bijdrage willen storten. Bijdragen zijn mogelijk vanaf 5 euro. Donateurs kunnen zo een steentje bijdragen aan projecten als de renovatie van de Romeinse Herberg of de bouw van een nieuw Boeddhistisch Paviljoen. Er zijn ook kleinere projecten zoals de renovatie van de Palestijnse boerderij met de dierenverblijven van Orientalis en het Romeins Aquaduct.

Ook is het mogelijk via de website een eigen actie te starten om met vrienden, clubgenoten of collega’s één van de projecten van Orientalis te steunen. Hierbij kan worden gedacht aan het online organiseren van uw vrienden via sociale media maar het kan ook een golftoernooi of een sponsorloop zijn waarmee geld wordt ingezameld.

De donatiesite is te vinden op www.OrientalisFoundation.nl

Via de sociale media zijn we te vinden op;
Twitter @MpOrientalis
LinkedIn Museumpark Orientalis
Hyves MpOrientalis
Facebook Museumpark Orientalis

Voor het werven van online donaties gebruiken ze iGive.
iGive is een software toepassing gericht op fondswerving via digitale sociale netwerken (social media) op een decentrale en persoonlijke wijze.
Ambassadeurs kunnen zelf een fondsenwervende actie starten en kunnen via hun social media netwerken de donatievraag uitzetten. Dit kan via een social media gadget op Hyves, via posts op Facebook, Twitter, LinkedIn en per e-mail.

Elke bezoeker wordt zodoende door de actiestarter/profieleigenaar persoonlijk uitgenodigd tot het doen van een donatie en om de boodschap te verspreiden. Een uitnodiging vanuit een vriend of kennis is namelijk effectiever dan vanuit een onbekende. De bezoeker kan doneren en vervolgens de donatievraag ook doorsturen naar zijn/haar vrienden.
Provincie:
Tag(s):