woensdag, 20. juli 2011 - 11:38 Update: 08-07-2014 0:31

Toename klachten over webwinkels

Den Haag

De Consumentenautoriteit ziet in het eerste halfjaar van 2011 een verschuiving in de problemen die consumenten ondervinden bij online aankopen.

Het afgelopen halfjaar zijn bij de Consumentenautoriteit ruim 4000 klachten binnengekomen over webwinkels. De klachten gaan vooral over producten die niet of niet op tijd worden geleverd of over het niet reageren op klachten.

Bernadette van Buchem, directeur Consumentenautoriteit: "Consumenten nemen steeds meer producten en diensten online af. Wij volgen deze ontwikkelingen nauwgezet. Wij bieden consumenten via ConsuWijzer tips en hulpmiddelen, zoals de online shopscan. Daar waar overtredingen structureel zijn treden wij als toezichthouder op.

Recentelijk zijn onder druk van ons twee websites uit de lucht gehaald waar we via ConsuWijzer signalen over ontvingen. De webwinkels leverden niet en reageerden niet op klachten van consumenten." Door deze interventie heeft de Consumentenautoriteit verdere consumentenschade kunnen voorkomen.
Categorie:
Tag(s):