maandag, 7. maart 2011 - 22:02 Update: 08-07-2014 1:00

'Verzekeraars doen aan schijnvertoning in woekerpolisaffaire'

Amsterdam

Het door verzekeraars aanbieden van een goedkoper product als compensatie voor woekerpolissen om daarmee klanten tegemoet te komen, is slechts schijn, stelt ConsumentenClaim.

Als een klant overstapt naar een nieuw product doet hij namelijk automatisch afstand van zijn recht op schadevergoeding. ConsumentenClaim zet zich namens tienduizenden gedupeerden in voor een betere compensatieregeling dan de regeling die de verzekeraars hebben gesloten met de stichtingen Verliespolis en Woekerpolisclaim.

Verzekeraars hebben aan de vooravond van de hoorzitting van de vaste (Tweede) kamercommissie voor Financiën (morgen, woensdag 9 maart) aangekondigd bereid te zijn gedupeerden die een woekerpolis hebben tegemoet te komen. Hiertoe bieden zij hun klanten een goedkoper product aan uit het eigen verzekeringsportfolio.

'Dit lijkt een mooie handreiking maar is in feite niet meer dan een schijnvertoning. Door over te stappen doet de verzekerde automatisch afstand van recht op schadevergoeding. Dat is pure winst voor de verzekeraar, want die hoeft dan alleen maar een vergoeding te betalen op basis van het akkoord met bovengenoemde stichtingen, aldus ConsumentenClaim.
Categorie:
Tag(s):