dinsdag, 31. januari 2012 - 14:26 Update: 08-07-2014 0:31

'Afschaffing tarief per minuut 0900 servicenummers is niet de oplossing'

Organisaties mogen binnenkort geen tarief per minuut meer rekenen voor hun 0900 servicenummer. Minister Verhagen van Economische Zaken heeft een voorstel gedaan om 0900 servicenummers met een prijs per minuut af te schaffen.

Het geboden alternatief is een prijs per gesprek te rekenen voor het 0900 servicenummer. Dit is besloten naar aanleiding van Kamervragen omtrent de kosten van de wachtrijen van 0900 servicenummers.

Rob Jansen, Commercieel directeur van telefoonmaatschappij MTTM.nl vindt dat de politiek "oude wijn in nieuwe zakken verkoopt". 'Er zijn veel betere oplossingen voor deze kwestie aan te voeren. Het is jammer dat er voor deze populistische weg is gekozen. Het is normaal om voor je dienstverlening te betalen als klant. Als ik mijn paspoort ophaal bij het gemeentehuis moet ik vaak wachten en betaal ik ook parkeergeld. Waar leidt deze discussie toe, dat we straks Kamervragen gaan stellen over de wachtrij bij Albert Heijn?'

Een veel betere suggestie vindt MTTM.nl het invoeren van een terugbeloptie voor bellers als de wachttijd te lang is. Bellers krijgen dan de mogelijkheid om hun telefoonnummer en gewenste terugbeltijd achter laten.
Categorie:
Tag(s):