vrijdag, 20. april 2012 - 12:54 Update: 08-07-2014 0:53

Consumenten kunnen 33% besparen met supermarktaanbiedingen

Consumenten die afgaan op de aanbiedingen van supermarktfolders besparen gemiddeld 33%. De hoogste kortingen worden gegeven op huishoudelijke producten, zoals was- en schoonmaakmiddelen en op drogisterijartikelen.

In totaal vergeleek de Consumentenbond 40 folders en ruim 2400 aanbiedingen. Met gemiddeld 37% biedt Albert Heijn de hoogste kortingen. Plus en Dirk bieden met gemiddeld 28% de laagste korting in de folders. Plus is een van de duurdere supermarkten en Dirk van den Broek-keten behoort tot de goedkopere.

C1000 is de beste keuze voor consumenten die de ruimste keus in
reclameproducten willen. Wekelijks zijn daar volgens de folders ruim 80
producten in de aanbieding. Dirk van den Broek-winkels en Jumbo hebben circa 40 aanbiedingen per week en AH en Plus ruim 65.

Bepaalde dure producten, zoals A-merk wasmiddelen, vaatwastabletten, luiers, douche- en deodorantproducten, zijn zo vaak in de reclame dat het voor consumenten eigenlijk nooit nodig is de volle prijs te betalen. Bij deze producten is het verschil tussen de gewone en de aanbiedingsprijs vaak ook erg groot.
Categorie:
Tag(s):