zondag, 8. januari 2012 - 19:03 Update: 08-07-2014 0:29

Nieuwe Peugeot 107: so urban, so cute!

De 107 is vernieuwd, nog moderner, nog meer urban-style en biedt een pasklaar antwoord op de steeds grotere vraag naar zelfstandigheid, onafhankelijkheid en vrijheid!Met een subtiel en chique design, geïnspireerd door de nieuwe stylingkenmerken van Peugeot, zal deze auto een groot publiek blijven verleiden.

De 107 is sinds zijn introductie voortdurend aangepast en vernieuwd en het aanbod is uitgebreid met speciale modellen en nieuwe uitrusting om aan de wensen van het publiek te kunnen blijven voldoen. De auto wordt inmiddels in 48 verschillende landen verkocht. Net als bij de meeste andere auto's in deze klasse, gaat het vooral om de tweede of zelfs derde auto in het gezin. Daarnaast onderscheidt de 107 zich in dit segment door een grotere populariteit bij vrouwen en alleenstaanden. Vooral de wendbaarheid, de aangename rijeigenschappen en de opvallend lage exploitatiekosten worden bijzonder gewaardeerd.

Na meer dan 665.000 verkochte exemplaren per eind 2011, is het nu tijd voor een nieuwe 107. Doelstelling: zijn positie in dit druk bevochten segment verder uitbouwen.

In Nederland kwam de Peugeot 107 begin 2006 op de markt. Sindsdien zijn er hier bijna 64.000 stuks geregistreerd. In 2011 eindigde de 107 op de derde plek op het podium met bijna 20.900 registraties, hetgeen goed was voor 3,76% marktaandeel.

Een nieuw design, subtiel en chique.
Het front werd geheel nieuw ontworpen terwijl de afmetingen gelijk bleven. De nieuwe 107 voldoet aan de nieuwe stylingkenmerken van Peugeot, met een subtiele en chique uitstraling, compact en dynamisch. Door de nieuwe motorkap met zijn markante lijnenspel en de kentekenplaat in het midden op de bumper toont de auto zijn verwantschap met de nieuwe 208. De lichtunits zijn voorzien van kleuraccenten die refereren aan het logo op de motorkap. Bij de achterlichten zijn de robijnrode lichtunits in een donker kader geplaatst. De nieuwe, honingraat grille is kenmerkend voor de 107 en geeft de auto een geraffineerde blik.

De 107 heeft, al naar gelang het uitrustingsniveau, LED-dagrijverlichting langs de stootstrips in de bumper en mistlampen met verchroomde sierranden.

De combinatie van deze stijlelementen, de scherp gelijnde onderkant van de carrosserie en de nieuwe wieldoppen geeft de 107 een frisse en sympathieke uitstraling, mooi maar tegelijkertijd ook robuust en veilig. Vooral in de nieuwe kleur "Plum" is de auto een moderne, aantrekkelijke verschijning met een duidelijk eigen karakter.

Ook voor het interieur zijn er nieuwe kleuren en een nieuwe uitrusting.
Met de interieurbekleding "Mistral", de nieuwe stoelbekleding "Manhattan", nieuwe materialen voor de portierpanelen en het dashboard in een unieke zwarte tint geeft het interieur een groot kwaliteitsgevoel en een exclusieve uitstraling.

Verder is er nieuwe uitrusting leverbaar zoals:
- De radio/CD/speler heeft voortaan twee extra luidsprekers, al naar gelang het uitrustingsniveau.
- Een nieuw optioneel radio/CD systeem met Bluetooth, twee extra luidsprekers en aansluitingen USB en MP3spelers. Dergelijke systemen vindt men doorgaans alleen in auto's in hogere segmenten.
- Een nieuw stuur en een nieuwe pookknop, beide bekleed met leer, zijn standaard of als optie leverbaar.

Een duidelijk en uitgebalanceerd programma
Het 107 leveringsprogramma kent twee modellen, de 3-deurs en de 5-deurs, twee uitrustingsniveaus en twee verschillende aandrijfunits: een 1.0 met een handgeschakelde 5-bak en een 1.0 met een elektronisch bediende 5-bak (2Tronic).

Dankzij de nieuwe audioinstallaties biedt de auto meer keuze.
Met de 2Tronic versnellingsbak in combinatie met schakelflippers achter het met leer beklede stuurwiel biedt de 107 nog meer comfort en gebruiksgemak.

LED-dagrijverlichting en mistlampen in de voorbumper (standaard of optioneel al naar gelang het uitrustingsniveau) zorgen ervoor dat de auto onder alle omstandigheden goed zichtbaar is en dragen bij aan de veiligheid van de inzittenden.

En "last but not least": de 107 was al een kampioen op het gebied van milieu maar weet nog meer te winnen en de CO2-uitstoot verder terug te dringen tot 99 g/km (was 103) en 104 g/km (was 106) voor respectievelijk de handgeschakelde versnellingsbak en de 2Tronic.
Het verbruik daalde daarmee respectievelijk tot 4,3 en 4,5 l per 100 km. Dit betekent dat de handgeschakelde versie ook ná 1 juli 2012 BPM en MRB vrij is en in de 14% bijtelling valt.

Een speciaal introductiemodel!
Bij de start in maart 2012 komt er een speciale serie genaamd "Première" op de markt, die gelimiteerd is tot 500 exemplaren, allemaal in de kleur "Noir Caldera". Deze serie is gebaseerd op het niveau Active, en heeft daar nog bij airconditioning, radioCDspeler met Bluetooth en vloermatten met exclusief stiksel. Verder heeft het handschoenenkastje een klep, is het stuurwiel met leer bekleed, en is de pookknop in aluminium uitgevoerd
Aluminium dorpellijsten en LED dagrijverlichting zorgen voor nét dat stukje extra raffinement.

Een uitgebreid pakket accessoires
Dankzij een uitgebreid pakket, speciaal voor de 107 ontwikkelde accessoires kan de klant zijn auto helemaal naar eigen wens aanpassen.
Lichtmetalen velgen, een aluminium pookknop, verchroomde dorpellijsten of bijvoorbeeld vloermatten met 107-stiksels zorgen voor elegantie en exclusiviteit.

Een inklapbaar navigatiesysteem met aansluiting voor een iPhone en iPod en een armsteun met een bergvak tussen de voorstoelen zorgen voor extra gemak en rijplezier.
Stootstrips op de flanken beschermen de auto tegen kleine schades.

En om in het weekend erop uit te trekken zijn er voor de 107 allerlei systemen voor het transport van fietsen, surfboards, ski's en nog veel meer.

De nieuwe 107 wordt in maart in de showroom verwacht. Prijzen volgen binnenkort.
Categorie:
Tag(s):