maandag, 10. december 2012 - 12:16

Rover opent meldpunt nieuwe dienstregeling

Utrecht

Rover heeft een meldpunt geopend voor klachten over de nieuwe dienstregeling. Via www.rover.nl/dienstregeling2013 kunnen reizigers hun ongemak melden of dit nu gaat om een volle trein, slechte aansluiting, langere reistijd, slechtere spreiding van vertrektijden of een andere klacht. In het meldpunt kan zowel over de trein als het stads- en streekvervoer worden geklaagd.

Rover ontvangt ieder jaar veel klachten over de nieuwe dienstregeling, vooral bij NS. Vooral over volle treinen komen jaarlijks veel klachten binnen, omdat de reizigersstromen vaak nog veranderen de eerste dagen en NS nog “zoekt” met de materieelinzet. Rover heeft al met NS afgesproken contact te houden over de volle treinen klachten.

Wegens de vele wijzigingen in de NS-dienstregeling verwacht Rover dit jaar bovendien meer klachten dan anders. Niet alle reizigers gaan er bij de nieuwe dienstregeling op vooruit. Onder meer treinreizigers tussen Leiden en Den Haag CS, Amersfoort- Deventer – Zutphen en in Zuid-Limburg krijgen te maken met verslechteringen.

Middels het meldpunt wil Rover knelpunten in de nieuwe dienstregelingen in kaart brengen om met de verschillende vervoerders te bespreken. Rover hoopt dat nadelen van de nieuwe dienstregelingen op deze manier snel kunnen worden aangepakt.
Provincie:
Tag(s):