vrijdag, 11. oktober 2013 - 8:02 Update: 03-07-2014 0:50

AH slaat plank mis met prijzenoorlog

Foto van consument in supermarkt | Archief FBF.nl
Foto: Archief FBF.nl
Zaandam

De prijzenoorlog heeft Albert Heijn (AH) nauwelijks nieuwe klanten opgeleverd. Ondanks dat men de prijzen van ruim 1000 producten verlaagd heeft, blijft AH steken op een marktaandeel van 45 procent. Dit meldt de NOS

GFK deed onderzoek naar het boodschappengedrag van de Nederlandse consumenten en hieruit bleek dat de discounter Lidl gestaag door groeit van 23 procent in 2012, naar 25 procent dit jaar. De winkels als Jumbo, Dirk van den Broek en C1000 hebben volgens GKF alleen defensief gereageerd op de prijsverlaging van de AH. 'Het was vooral een verdedigende actie. Niet zoals in de prijzenoorlog van 2003, toen de ene op de andere prijsverlaging volgde', aldus GFK. Retailkenners zeggen dat AH met de actie juist Lidl op de kaart heeft gezet door de supermarkt hun grootste concurrent te noemen. 'AH heeft Lidl wel op het paard gehesen door te zeggen: goh, wat gaan veel van onze klanten daar boodschappen doen'.
Provincie: