dinsdag, 8. oktober 2013 - 10:04 Update: 03-07-2014 0:51

Consumenten kopen voor ruim 1 miljard euro aan biologische voeding

Foto van tuinbouw | Archief FBF.nl
Foto: Archief FBF.nl

De totale consumentenbestedingen aan biologische voeding zijn in 2012 voor het eerst boven de 1 miljard euro uitgekomen.

De totale consumentenbestedingen aan biologische voeding zijn in 2012 voor het eerst boven de 1 miljard euro uitgekomen. Dit blijkt uit een inventarisatie van ketenorganisatie Bionext in opdracht van het ministerie van Economische Zaken.

De meeste biologische voedingsmiddelen worden gekocht in de reguliere supermarkten, de biologische speciaalzaken en de 'out of home' sector. Volgens de Monitor Duurzaam Voedsel 2012, die in juni is verschenen, waren deze verkoopkanalen samen goed voor 934 miljoen euro. Uit de inventarisatie van Bionext blijkt dat in de 'overige verkoopkanalen', waaronder boerenmarkten, boerderijwinkels en reguliere speciaalzaken, voor nog eens 70,1 miljoen euro aan biologische voedingsmiddelen is gekocht. Hiermee komen de totale consumentenbestedingen boven de 1 miljard euro uit.

Bavo van den Idsert, directeur Bionext: "Gecertificeerde biologische voeding is breed verkrijgbaar. Denk aan de potjes babyvoeding die bij de drogist liggen, de verse AGF bij de groentezaak of het vlees op de boerenmarkt. Een kwart van de biologische boerderijen doet aan directe verkoop en heeft een webshop of boerderijwinkel. Daar zitten grote, succesvolle initiatieven tussen."

- See more at: http://www.bionext.nl/consument-zakelijk/consumenten-kopen-voor-ruim-1-m...

De totale consumentenbestedingen aan biologische voeding zijn in 2012 voor het eerst boven de 1 miljard euro uitgekomen. Dit blijkt uit een inventarisatie van ketenorganisatie Bionext in opdracht van het ministerie van Economische Zaken.

De meeste biologische voedingsmiddelen worden gekocht in de reguliere supermarkten, de biologische speciaalzaken en de 'out of home' sector. Volgens de Monitor Duurzaam Voedsel 2012, die in juni is verschenen, waren deze verkoopkanalen samen goed voor 934 miljoen euro. Uit de inventarisatie van Bionext blijkt dat in de 'overige verkoopkanalen', waaronder boerenmarkten, boerderijwinkels en reguliere speciaalzaken, voor nog eens 70,1 miljoen euro aan biologische voedingsmiddelen is gekocht. Hiermee komen de totale consumentenbestedingen boven de 1 miljard euro uit.

Bavo van den Idsert, directeur Bionext: "Gecertificeerde biologische voeding is breed verkrijgbaar. Denk aan de potjes babyvoeding die bij de drogist liggen, de verse AGF bij de groentezaak of het vlees op de boerenmarkt. Een kwart van de biologische boerderijen doet aan directe verkoop en heeft een webshop of boerderijwinkel. Daar zitten grote, succesvolle initiatieven tussen."

- See more at: http://www.bionext.nl/consument-zakelijk/consumenten-kopen-voor-ruim-1-m...

De totale consumentenbestedingen aan biologische voeding zijn in 2012 voor het eerst boven de 1 miljard euro uitgekomen. Dit blijkt uit een inventarisatie van ketenorganisatie Bionext in opdracht van het ministerie van Economische Zaken.

De meeste biologische voedingsmiddelen worden gekocht in de reguliere supermarkten, de biologische speciaalzaken en de 'out of home' sector. Volgens de Monitor Duurzaam Voedsel 2012, die in juni is verschenen, waren deze verkoopkanalen samen goed voor 934 miljoen euro. Uit de inventarisatie van Bionext blijkt dat in de 'overige verkoopkanalen', waaronder boerenmarkten, boerderijwinkels en reguliere speciaalzaken, voor nog eens 70,1 miljoen euro aan biologische voedingsmiddelen is gekocht. Hiermee komen de totale consumentenbestedingen boven de 1 miljard euro uit.

Bavo van den Idsert, directeur Bionext: "Gecertificeerde biologische voeding is breed verkrijgbaar. Denk aan de potjes babyvoeding die bij de drogist liggen, de verse AGF bij de groentezaak of het vlees op de boerenmarkt. Een kwart van de biologische boerderijen doet aan directe verkoop en heeft een webshop of boerderijwinkel. Daar zitten grote, succesvolle initiatieven tussen."

- See more at: http://www.bionext.nl/consument-zakelijk/consumenten-kopen-voor-ruim-1-m...

Dit blijkt uit een inventarisatie van ketenorganisatie Bionext in opdracht van het ministerie van Economische Zaken. Bionext, de ketenorganisatie voor duurzame biologische landbouw en voeding schrijft dit dinsdag op de website.

De meeste biologische voedingsmiddelen worden gekocht in de reguliere supermarkten, de biologische speciaalzaken en de 'out of home' sector. Volgens de Monitor Duurzaam Voedsel 2012, die in juni is verschenen, waren deze verkoopkanalen samen goed voor 934 miljoen euro. Uit de inventarisatie van Bionext blijkt dat in de 'overige verkoopkanalen', waaronder boerenmarkten, boerderijwinkels en reguliere speciaalzaken, voor nog eens 70,1 miljoen euro aan biologische voedingsmiddelen is gekocht. Hiermee komen de totale consumentenbestedingen boven de 1 miljard euro uit.

Bavo van den Idsert, directeur Bionext: "Gecertificeerde biologische voeding is breed verkrijgbaar. Denk aan de potjes babyvoeding die bij de drogist liggen, de verse AGF bij de groentezaak of het vlees op de boerenmarkt. Een kwart van de biologische boerderijen doet aan directe verkoop en heeft een webshop of boerderijwinkel. Daar zitten grote, succesvolle initiatieven tussen."
 

Categorie:
Tag(s):