woensdag, 2. januari 2013 - 21:18 Update: 31-01-2013 22:38

Online verkoop nieuwe auto’s gestegen met 50%

Online verkoop nieuwe auto’s gestegen met 50%

Met ruim 750 verkochte auto’s in 2012 melden ANWB Autokoopservice en Nieuweautokopen.nl een groei van de verkoop van 50% ten opzichte van 2011.

De internetverkoop van nieuwe auto’s in Nederland ontwikkelt zich de afgelopen jaren gestaag en kreeg een extra boost toen de ANWB in november 2011 met de ANWB Autokoopservice startte. Kia is, met de modellen Picanto, Rio en Sportage, het afgelopen jaar het meest online verkochte automerk. Kia onttroont daarmee Skoda die in 2011 de nummer 1 was, met vooral de verkoop van de Skoda Fabia. De verwachting is dat Renault met de Twingo, de Megane en de Clio het komende kwartaal Kia van de eerste plaats zal verdringen. In het laatste kwartaal van het afgelopen jaar was er naast deze modellen Renault een stijgende belangstelling te zien voor de Peugeot 107, de Citroen C1, de Toyota Aygo en de Yaris. De online verkoop heeft net als de autoverkoop via de showrooms te lijden onder de economische crisis. Zonder crisis zouden de online verkoop van nieuwe auto’s een stuk hoger geweest zijn aldus ANWB en Nieuweautokopen.nl
Categorie: