maandag, 10. november 2014 - 9:22 Update: 10-11-2014 16:18

Grote winkelketens zetten megakortingen in om gunst van klanten te winnen

Foto van pinapparaat kledingwinkel | Archief EHF
Foto: Archief EHF

Grote winkelketens proberen met megakortingen klanten te lokken.

En dat juist in een periode waarin ze eigenlijk hun geld moeten verdienen, zo schrijft het AD. Retailexperts in de krant: 'Het is totale paniek. Winkels zitten in zwaar weer.'

Retailexpert Paul Moers van PMSMS zegt hierover: 'Handig voor slimme hulpsinterklazen die nu al goedkoop cadeaus willen inslaan, maar de winkelketens doen dit allerminst uit luxe. Terwijl het nu tijd is om het geld te verdienen, raken ketens volledig in paniek. De omzet staat onder druk, de reserves zijn bij veel ondernemingen volledig uitgeput en er zijn geen lichtpuntjes. Ze tuimelen over elkaar heen met hun kortingen en de consument is de lachende derde.

De winkels stunten enorm om cash binnen te krijgen. Bij Bol.com kunnen de kortingen oplopen tot 60 procent en Bart Smit en Intertoys geven 15 procent korting. Wehkamp verlaagt de prijs van speelgoed met 20 procent. Naar verwachting zullen de prijzen weer stijgen als 5 december in zicht komt.

Categorie: