donderdag, 26. juni 2014 - 9:28 Update: 03-07-2014 0:34

Supermarkten zien omzet stijgen door WK

Foto van kassabon supermarkt | Archief EHF
Foto: Archief EHF
Foto van kassabon supermarkt | Archief EHF
Foto: Archief EHF
Amsterdam

Mede door de oranjeactiviteiten behaalden Nederlandse supermarkten de laatste twee weken van mei een hogere omzet dan verwacht. Dit leidt tot 11 miljoen euro additionele oranje-omzet.

Deze impuls is opvallend omdat de totale supermarktomzet in mei 2014 (2,56 miljard euro) gedaald is ten opzichte van mei 2013 (2,66 miljard euro). Deze afname van 3,9% is deels te verklaren door het feit dat Pinksteren dit jaar in juni valt en vorig jaar in mei viel.

Oranjekoorts
GfK brengt de oranjekoorts van Nederland in kaart op basis van het aantal verkochte oranje gerelateerde producten in de supermarkt. De afgelopen week hebben bijna 720.000 huishoudens een oranje gerelateerd product gekocht in de supermarkt. Dit komt neer op 9,4% van alle Nederlandse huishoudens. Dit is een stijging ten opzichte van vorige week, toen kocht 6,7% van alle huishoudens een oranje gerelateerd product.

Categorie:
Tag(s):