maandag, 28. september 2015 - 14:07 Update: 28-09-2015 18:49

Banken willen met vertrouwensmonitor dienstverlening verbeteren

Klant heeft meer vertrouwen in eigen bank dan in algehele banksector
Foto: Archief EHF
Amsterdam

Het vertrouwen dat klanten in de bankensector hebben is nog laag. Op een schaal van 1 tot 5 scoort de sector als geheel een 2,8. Dit blijkt maandag uit de eerste Vertrouwensmonitor Banken die NVB-voorzitter Chris Buijink vandaag overhandigde aan minister Dijsselbloem van Financiën.

Buijink: “Door feedback op te halen in de samenleving willen wij ontdekken hoe wij het vertrouwen kunnen versterken en onze dienstverlening verder kunnen verbeteren.” 

Opvallend is dat het vertrouwen in de eigen bank een stuk hoger is: 3,2. Op het gebied van "hypotheken" scoren banken een 2,8. De meeste aandacht gaat uit naar betalingsachterstanden, waar een 2,2 voor werd behaald. Gevraagd naar de beleving van de transparantie van de eigen bank, is de score gemiddeld 3,5. De score op klantgerichtheid is 3,3. Op deskundigheid scoren de banken hoger: 3,8.

Categorie:
Provincie: