donderdag, 5. november 2015 - 14:58 Update: 05-11-2015 15:27

Bever wint Cross Channel Award 2015

Bever wint Cross Channel Award 2015
Foto: ABN Amro / Bever
Bever wint Cross Channel Award 2015
Foto: Bever.nl
Den Haag

Dit jaar heeft outdoor keten Bever de Cross Channel Award 2015 in ontvangst mogen nemen tijdens het ABN Amro Retailer of the Year Gala in Santpoort. 123inkt.nl kreeg de Webshop Award 2015 en Action is uitgeroepen tot beste Winkelketen van Nederland 2015.

ABN Amro Retailer of the Year Gala

De overall winnaar van de  Beste Winkelketen van ons land wordt bepaald op basis van beoordelingen van de consument. Het afgelopen half jaar beoordeelden meer dan 400.000 consumenten hun favoriete winkelketens. 

Bever categoriewinnaar Webshop awards

Dit jaar was de tweede editie van de Webshop awards waar 123inkt.nl de overall winnaar is geworden. Eerder werden al de 20 categoriewinnaars bekend gemaakt. Bever werd hierin de winnaar in de  categorie ‘Sport’ van zowel de Webshop Awards als de Beste Winkelketen van 2015. Opmerkelijk in de uitkomst was dat consumenten de samenstelling van het assortiment en een betaalbare prijs dit keer minder belangrijk vonden. Men keek uitdrukkelijker naar het serviceniveau van de retailers. Bij de webshops is nu sprake van een lichte stijging in het belang van goede klantenservice. 

Cross channel strategie werpt vruchten af

Dat Bever nu de Cross Channel Award 2015 in ontvangst mocht nemen, is geheel terecht. Ondanks dat de focus bij de keten nog duidelijk lag op de fysieke winkels met hun gespecialiseerde personeel waar je nog terecht kunt voor écht advies, heeft Bever de stap naar een sterkere integratie van online doorgezet. 

Kennis van de klant

Bever heeft een trouw klantenbestand en beschikt over klanten die de winkel goed kennen. Zij laten zich graag inspireren en hebben op verschillende momenten contact met de sportketen. Bever kent namelijk zijn klant goed en dat is ontzettend waardevol. Het maakt dan ook niet uit of je geïnspireerd raakt door een clinic georganiseerd door Bever, de folder leest die door de brievenbus komt, de sociale media kanalen volgt of zelf online kampeerinspiratie op doet, Bever is er om je te helpen. Een logisch gevolg hiervan is dat je de gehele collectie van Bever eenvoudig online kunt vinden. 

Geïntegreerd in winkelbeleving

Bever heeft de keuze gemaakt de webshop compleet te integreren als onderdeel van de gehele winkelbeleving. Hierin is bij ieder onderdeel een duidelijke link te vinden naar de overige kanalen. En dat is nou net de charme van de outdoor winkel. De vraag of de sportketen online echt kan veroveren, blijft. Maar dat is misschien ook helemaal niet de intentie van Bever. De winkel biedt online een duidelijke meerwaarde, maar de focus blijft op de beleving en de kennis over de producten voor outdoor activiteiten. Bever is op de goede weg en bij de huidige doelgroep zal de winkelketen in ieder geval niet te missen zijn met deze strategie! 

Categorie:
Provincie: