dinsdag, 10. februari 2015 - 11:26 Update: 10-02-2015 11:28

Campagne tegen voedselverspilling

voedselverspilling
Foto: Archieffoto ter illustratie FBF
Den Haag

SIRE lanceert een campagne tegen voedselverspilling en vraagt daarbij aandacht voor het gebruik van overgebleven ingrediënten en kliekjes. Via de speciaal ontwikkelde website Kliekipedia.nl kan de consument inspiratie opdoen om van kliekjes iets lekkers te maken.

Kliekipedia.nl wordt ondersteund met een originele TV- en radiocommercial. Deze bestaat ook uit 'kliekjes' van iconische reclamespots uit het verleden en roept consumenten op om in actie te komen. Nog nooit eerder is een campagne van deze schaal ingezet, die de consument op een leuke en concrete manier activeert om minder voedsel te verspillen.   

Nederland gooit jaarlijks tussen de 1,7 en 2,6 miljard kilo voedsel weg

Nederland gooit jaarlijks tussen de 1,7 en 2,6 miljard kilo voedsel weg, van de boer, via de winkel tot horeca en consument. De consument zelf blijkt de grootste verspiller met 50 kilo per persoon per jaar. Ruim 14% van alle etenswaren die we kopen, gaat ongebruikt de prullenbak in.* "Zonde", vindt directeur Lucy van der Helm van SIRE. "Het doel van deze campagne is consumenten te laten realiseren dat zij zelf aan zet zijn om voedselverspilling terug te dringen. Dit doen wij nu door te laten zien dat koken met overgebleven ingrediënten en kliekjes lekker, leuk en ook nog eens goed voor de portemonnee is."   

Categorie:
Provincie: