zaterdag, 9. mei 2015 - 11:35 Update: 10-05-2015 10:08

Luxe winkelformule in centrum van Amsterdam

Luxe winkelformule in historisch centrum van Amsterdam
Amsterdam

Vorig jaar heeft een groep Nederlandse ondernemers en investeerders besloten de krachten te bundelen om een nieuw boetiek warenhuis te ontwikkelen in Amsterdam. "Haussmann" zal in de tweede helft van 2016 haar deuren openen.

Dit ambitieuze initiatief is gebaseerd op de sterke overtuiging dat, zowel vanuit een Nederlands als internationaal perspectief bezien, er grote vraag is naar een winkelformule met een hoogwaardig aanbod. Marktonderzoek heeft aangetoond dat het luxe aanbod in Nederland en Amsterdam ruim onder dat van andere Europese steden ligt. Verder blijkt dat Amsterdam is uitgegroeid tot een aantrekkelijke stad voor jonge, succesvolle kosmopolitische burgers en een populaire bestemming is voor internationale bezoekers; Amsterdam is in Europa de snelst groeiende reisbestemming na Londen.

Frans van der Kraan, medeoprichter en CEO van dit boetiek warenhuis: 'De missie van Haussmann is om de warenhuis winkelformule te herdefiniëren door het ontwikkelen van een nieuwe standaard op het gebied van 'good living' en 'taste'. Dit gaat veel verder dan wat de huidige conventionele warenhuizen op dit moment kunnen bieden. Haussmann streeft er naar om haar klanten echt te raken en te inspireren door het aanbieden van een combinatie van kwalitatief zeer hoogwaardige producten (food en non-food), innovatieve serviceconcepten en het gebruik van de nieuwste technologie.'

Om haar beloften en ambities waar te maken, heeft Haussmann een unieke locatie (7.000 vierkante meter winkelruimte) geselecteerd in het historische centrum van Amsterdam. De uitgekozen plek ligt in het midden van het prestigieuze Rokin District, direct bij de ingang / uitgang van de Noord-Zuidlijn (opening 2017) en naast Marks & Spencer's toekomstige flagship store aan het Rokin.
 

Provincie:
Tag(s):