zaterdag, 5. maart 2005 - 17:34

Complete selecties van o.a. Feyenoord, Ajax, PSV en AZ in de Sportief tour 2005

Oosterbeek

In navolging van de succesvolle Sportief tour 2004 start dinsdag 15 maart a.s. de Sportief tour 2005. Een unieke tour door Nederland waarbij jongeren met en zonder handicap sporten met en tegen complete selecties van 12 Betaald Voetbal Organisaties. Op 12 locaties in Nederland nemen de deelnemers het tegen elkaar op in verschillende sporten. De tour is een initiatief van de Pluryn Werkenrode Groep, De Johan Cruyff Foundation en Stichting de NEES.

Doel
Bij de Sportief tour 2005 staat het plezier van het sporten voorop. Door de Sportief tour vindt integratie plaats: jongeren met en zonder handicap ontmoeten elkaar op deze middagen en leren van elkaars (on)mogelijkheden. De ontmoeting vindt plaats binnen 12 deelnemende zorginstellingen. De beeldvorming over jongeren met een handicap krijgt hiermee een positieve impuls.

Lesprogramma
Aan de Sportief tour is een lesprogramma verbonden met als titel 'Klas op Wielen'. Dit is een lespakket over leven en sporten voor mensen met een beperking, voor groep 7 en 8 van het basisonderwijs. Dit wordt in samenwerking met de NebasNSG uitgevoerd. Bij elke clinic worden circa vijf basisscholen betrokken.

Diverse Sporten
Tijdens de Sportief tour sporten jongeren met en zonder handicap met en tegen topvoetballers. Het plezier dat jongeren beleven aan het sporten, staat hierbij voorop. Ze winnen met elkaar, ze verliezen met elkaar en hebben samen plezier. Naast voetbal kunnen de deelnemers ook andere sporten beoefenen zoals o.a. rolstoelbasketbal, bewegen op muziek, rolstoelhockey en boccia (een aangepaste vorm van Jeu des Boules)

Hardste schot van Nederland
Door middel van een schietkanon kunnen deelnemers aan de sportieve middag de snelheid van een geschoten bal meten. De 12 dagwinnaars van het schietkanon komen tijdens de laatste sportclinic op 18 mei a.s. op Werkenrode uit in de landelijke finale en strijden om het hardste schot van Nederland.
Provincie:
Tag(s):