Een kwartier na aanvang van de tweede vrije training is daar het tweede ongelukkige moment op het asfalt als Christian Klien hard spint en vervolgens in de bandenstapel terecht komt met zijn bolide van Red Bull. Dit alles gebeurd in de 180 graden bocht, waar hij net de snelste tijd liet noteren voor de eerste sector. Ondertussen zijn het De la Rosa en Olivier Panis die de nodige kilometers maken en het duo staat na achttien minuten al op veertien ronden per coureur.
Dan is daar het team van Renault die de leiding in de tijdentabel overneemt. Fernando Alonso komt na veel onderstuur in de eerste bocht op de eerste plaats, gevolgd door teamgenoot Giancarlo Fisichella. Erg lang kan het Franse team er niet van genieten, want als een duveltje uit een doosje komt daar het team van Ferrari. Michael Schumacher neemt de koppositie over, waar Rubens Barrichello blijft steken op een vierde plaats.
Als er nog iets meer dan een kwartier te gaan is, vinden we weer een bolide van McLaren op de eerste positie. De man achter het stuur luistert naar de naam Juan Pablo Montoya, terwijl ook Jacques Villeneuve zijn tijd weet te verbeteren en zichzelf op een voorlopig zevende plaats weet te zetten. Jarno Trulli, die in de eerste sessie een probleem leek te hebben aangezien hij geen tijd wist te noteren, komt nu wel in actie en zet zich meteen op plaats zes.
Ondertussen verbeteren hier en daar wat coureurs hun tijd, zo ook Alonso. De Spanjaard staat op plaats drie en maakt het gat tussen hem en de nummer twee van dat moment, Michael Schumacher, kleiner tot 38 duizendste van een seconde. Ondertussen spint zijn Italiaanse teamgenoot in de allerlaatste bocht, maar houdt zijn gaspedaal in en weet zijn bolide uiteindelijk toch uit de banden te houden. Panis zet zich dan naar een mooie vijfde plaats, maar het is Pedro de la Rosa die met meer dan een halve seconde de snelste tijd noteert.
Tot zover de tweede en tevens laatste testsessie van de vrijdag. Ook morgen zullen er weer twee testsessies worden gehouden, alleen zal het dan maar drie kwartier per sessie duren. Ook zullen de testcoureurs niet meer in actie mogen komen. Verder is er morgenmiddag uiteraard de kwalificatie, waarna we op zondag kunnen gaan genieten van de officiële Grand Prix van Frankrijk.
Tweede vrije training Grand Prix Frankrijk