donderdag, 16. februari 2006 - 11:11

NS boekt betere resultaten

Utrecht

In 2005 heeft NS goede resultaten geboekt. In Nederland bedroeg de reizigersgroei 4,5%. De klantwaardering steeg. 67% van de klanten geeft NS een rapportcijfer 7 of hoger. Het bedrijfsresultaat verdubbelde door een hogere omzet en verhoudingsgewijs gelijkblijvende kosten. Het bedrijfsresultaat van NS kwam uit op € 292 miljoen (2004: €144 miljoen). Het netto-resultaat bedroeg € 219 miljoen (2004: € 121 miljoen op vergelijkbare basis). In 2005 investeerde NS € 371 miljoen met name in verbetering van de dienstverlening.

NS president-directeur Veenman is blij met de verbeterde prestaties.

“Op vele fronten doet NS het beter dan in 2004. Dat is goed voor onze reizigers, voor de mobiliteit en dus voor Nederland. Vorig jaar hebben wij veel van onze doelstellingen gehaald. Echter de informatievoorziening en punctualiteit moeten beter. We treffen maatregelen ter waarde van ruim € 150 miljoen om dit te verbeteren. Zo gaan we informatie tot op het perron brengen, brengen we dynamische reisinformatie in treinen en passen storingsgevoelige treinonderdelen aan. Wij doen er alles aan om dit jaar nog beter te presteren.

Met een verder verbeterde dienstverlening in de trein en op het station en aantrekkelijke aanbiedingen willen we nog meer mensen voor de trein laten kiezen.
Categorie:
Tag(s):