dinsdag, 30. oktober 2007 - 19:19

Innovatieve flessen Waater en Wave 66 VEEN bekroond

Schiedam

Het O-I flesontwerp voor het mineraalwater ‘Waater’ van Bavaria Brouwerij heeft de tweede prijs in de wacht gesleept tijdens de vierde editie van de jaarlijkse “Bottled Water World Awards�. Ook het winnende ontwerp, de markante fles voor VEEN Water uit Finland, is mede door O-I ontworpen. Beide ontwerpen deden mee in de categorie “Best Bottle in Glass�. Deze “Oscars� worden uitgereikt aan de meest innovatieve glasontwerpen voor waterflessen.

Bavaria gebruikt al eeuwen lang puur mineraal water uit eigen bron als basis voor hun bier. Vanaf nu wordt het water niet alleen als ingrediënt voor bier gebruikt maar ook als mineraalwater in flessen verkocht. De flessen zijn hoofdzakelijk bestemd voor de horeca. De Waater-fles heeft een reliëf dat de rimpeling van water uitbeeldt. Frank Tjepkema heeft de fles ontworpen.

De Wave 66 VEEN-waterfles is een gezamenlijk ontwerp van de beroemde Finse ontwerper Antti Eklund en O-I. Het ontwerp is geïnspireerd op ‘Veen Emonen’, het Finse woord voor Moeder Natuur. Het unieke ontwerp straalt de zuiverheid van het water uit.

Jaap van Beelen, Innovation Manager van Creative Design projects O-I Europe: “De prijs en erkenning voor Bavaria Brouwerij en VEEN uit Finland laten de toegevoegde waarde zien die de glasindustrie heeft als het gaat om innovatieve ontwerpen. Dit zijn twee ontwerpen die laten zien dat glasverpakkingen effectieve en attractieve marketingmiddelen kunnen zijn.�

De prestigieuze Bottled Water World Awards worden jaarlijks uitgereikt aan de meest innovatieve ontwerpen en marketing voor mineraalwaterflessen. Er waren dit jaar voor de verkiezing 169 inzendingen uit 32 landen.
Categorie:
Tag(s):